Ga naar de hoofdinhoud Ga naar de zoekopdracht Ga naar de hoofdnavigatie

FAQ


Voordat u bestelt


1) Ik heb een vraag over een product, met wie moet ik contact opnemen?

Onze experts staan voor u klaar per e-mail service(at)vansprint(punt)nl. U kunt ook gebruik maken van ons contactformulier.


2) Hoe weet ik welke framemaat ik moet kiezen?

De juiste framemaat voor jou hangt af van het type fiets, maar ook van je eigen lichaamsgrootte en geometrie. Zo kies je voor mountainbikes bijvoorbeeld een kleinere framemaat dan voor racefietsen. Bekijk onze maattabel als je het niet zeker weet.


3) Ik wil graag een proefrit maken met de fiets voordat ik hem koop

Een proefrit is in uw land niet mogelijk, maar u kunt uw artikel gratis retourneren als het niet past. Meer informatie vindt u op deze pagina.


4) Kan ik speciale wensen doorgeven tijdens het bestelproces?

Ja, tijdens het afrekenen vindt u een opmerkingenveld waarin u ons uw specifieke wensen kunt meedelen, zoals aanpassingen aan de fiets, een speciale verzenddatum of een gewenste leverdatum.


5) Hoe kan ik een e-bike financieren?

Je moet daa Je kan bij ons een elektrische fiets in termijnen betalen met behulp van Klarna of in3:

  • Klarna: Klarna is een wereldwijd bekende speler op het gebied van achteraf betalen. Gevestigd in Zweden maar inmiddels wereldwijd actief. Met Klarna kan je jouw elektrische fiets kopen op afbetaling, echter Klarna richt zich meer op de kleinere bedragen en daarom kan het voorkomen dat bedragen boven de 2000 Euro soms niet worden goedgekeurd.
  • in3: in3 is de enige gespreid-betaalmethode zonder rente of lening en BKR registratie. Je kan dus gemakkelijk je nieuwe elektrische fiets kopen op afbetaling zonder bkr registratie. Je kan jouw nieuwe elektrische fiets gespreid betalen in drie maandelijkse termijnen. Waarbij de eerste termijn direct wordt overgemaakt via IDeal. Lukt het niet om met in3 te betalen? Dan kan je ook in3 direct bellen op: 088 - 39 93 333.


6) Is de fiets die ik wil direct beschikbaar?

Of de door u gewenste fiets direct leverbaar is, kunt u zien aan de markeringen op de productpagina. Een groene stip betekent dat uw fiets op voorraad is en direct verzonden kan worden. Een oranje stip betekent dat het een orderitem is. Er zal een verzendtijd worden gespecificeerd.

De verzendtijd is een geschatte datum. Door onvoorziene wijzigingen kan er sprake zijn van vertraging of een eerdere levering.


7) Hoeveel kost verzending?

Verzending naar Nederland is gratis. (Er kunnen uitzonderingen zijn voor kleine pakketten.)

De enige uitzondering zijn bakfietsen, waarvoor vaste verzendkosten van 149 EUR gelden, ongeacht de prijs van de fiets.


8) Wat zijn de verzendkosten naar andere EU-landen?

We verzenden niet alleen naar onze belangrijkste markten (Duitsland, Oostenrijk, Nederland, België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk), maar ook naar veel andere Europese landen. De verzendkosten verschillen per land. Een overzicht van alle beschikbare landen en bijbehorende verzendkosten vindt u hieronder.

Staat uw land er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op – we kijken graag of verzending mogelijk is.

LandVerzendkosten
Bulgarije99 €
Kroatië149 €
Tsjechië79 €
Denemarken79 €
Estland79 €
Finland99 €
Hongarije79 €
Ierland99 €
Italië99 €
Letland79 €
Luxemburg79 €
Noorwegen199 €
Polen79 €
Portugal79 €
Roemenië79 €
Slovenië79 €
Slowakije79 €
Spanje99 €
Zweden199 €
Zwitserland (belangrijk)199 €
Verenigd Koninkrijk99 €

9) Wat betekenen de verschillende verzendmethoden?

Basiscontrole: Voor iedereen die zijn bestelling snel wil ontvangen. Hier controleert onze werkplaats alleen wat nodig is om een snellere verzending te garanderen.

Volledige inspectie: Ons werkplaatsteam controleert uw bestelling vooraf volledig. Houd er rekening mee dat hierdoor de verzending met enkele dagen kan worden verlengd.


10) Verzenden wij ook naar Zwitserland?

Wij bezorgen ook in Zwitserland. Registreer u zoals gewoonlijk als klant met uw Zwitserse factuur- en afleveradres. Je ziet dan alle prijzen netto.

De verzendkosten naar Zwitserland bedragen € 199,00 netto. Houd er rekening mee dat u verantwoordelijk bent voor het betalen van de Zwitserse BTW en eventuele invoerkosten.

U heeft ook de mogelijkheid om uw bestelling op een Duits adres te laten bezorgen en deze zelf te exporteren. Bij export verzoeken wij u het exportcertificaat te laten afstempelen (download hier) en naar ons op te sturen. Als wij het afgestempelde document van u ontvangen, kunnen wij u de Duitse BTW terugbetalen.


Leasing


1) Hoe werkt fietsleasing?

Met het fiscfree fietsplan kan je belastinggunstig een fiets aanschaffen. Je betaald het bedrag terug aan je werkgever via je brutoloon. Hierdoor kan je dus je fiets met belastingvoordeel aanschaffen.



2) Is fietsleasing mogelijk zonder werkgever?

Ja! U kunt ook onafhankelijk van uw werkgever een fiets leasen. Selecteer in het leasingformulier de optie ‘private leasing’. Ons team zal onmiddellijk contact met u opnemen.


3) Waar moet ik heen als mijn leasefiets onderhoud of reparatie nodig heeft?

Als u onderhoud of reparatie nodig heeft, hoeft u uw fiets niet perse naar ons te brengen. Dit kan bij elke werkplaats die leasepartner is (zolang onderhoud en reparatie in uw leasecontract zijn inbegrepen).


4) Ik heb vragen over het maandtarief, retourneren of ruilen van de leasefiets

Fietsleasing is een contract tussen de leaseaanbieder en u of uw werkgever. Retourneren of ruilen is daarom uitgesloten.

Bij leasecontracten treden wij uitsluitend op als leverancier. Heeft u vragen over het maandtarief of andere financiële zaken? Neem dan direct contact op met uw leasepartner.


5) Ik heb mijn droomfiets gevonden, maar mijn werkgever doet er langer over om het aanbod goed te keuren

De verantwoordelijke persoon in uw bedrijf is momenteel op vakantie en u bent bang dat uw fiets mogelijk niet meer beschikbaar is tegen de tijd dat de aanbieding wordt vrijgegeven?

Wij bieden u de mogelijkheid om uw fiets te reserveren met een aanbetaling van 10% totdat het leasecontract is goedgekeurd. Hiervoor plaatst u eenvoudig een bestelling via onze onlineshop, selecteert u de optie “aanbetaling” en maakt u 10% over op onze bankgegevens. Zodra de betaling is ontvangen, reserveren wij de fiets voor u totdat deze wordt vrijgegeven.

Uiteraard ontvangt u de borg terug zodra het leasecontract is goedgekeurd.

Indien de fiets niet gereserveerd is, kunnen wij de beschikbaarheid helaas niet garanderen.


Na bestelling geplaatst


1) Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

  • In uw klantaccount kunt u de geschatte verzenddatum zien. U ontvangt automatische updates via e-mail als de geschatte verzenddatum verandert.
  • Het transportbedrijf neemt contact met u op om een leverdatum af te spreken.


2) Kan ik het afleveradres na verzending wijzigen?

  • Zodra uw goederen zijn verzonden, kan het afleveradres niet meer worden gewijzigd. Als u zelf het adres wijzigt wanneer u contact opneemt met de rederij over de leverdatum, ontstaan er extra kosten, die wij u moeten factureren.
  • Indien u niet aanwezig bent op de met de rederij afgesproken leverdatum, zal de rederij met u een nieuwe datum afspreken. De ontvanger van de goederen draagt de kosten voor een tweede bezorgpoging.


3) In welke staat wordt de fiets geleverd?

Je fiets wordt grotendeels voorgemonteerd geleverd. Dit is mede afhankelijk van de door jou gekozen verzendmethode. Een deel van de eindmontage is uw verantwoordelijkheid en is afhankelijk van het type fiets. De pedalen moeten worden ingeschroefd en het stuur moet recht worden gezet. Het kan ook nodig zijn om het voorwiel te gebruiken.
Je moet – eigenlijk voor iedere rit – de bandenspanning en alle schroefverbindingen, evenals de versnellingen en de remmen controleren.


4) Hoe kan ik een bestelling wijzigen die ik al heb geplaatst?

Heeft u de verkeerde maat of kleur besteld? Stuur ons dan een e-mail naar service(at)vansprint(punt)nl, om een wijziging van uw bestelling aan te vragen.
Gebruik als onderwerp: “Bestellingswijziging – [uw bestelnummer]”]
Wij zorgen er direct voor dat uw bestelling wordt aangepast.


5) Hoe kan ik de zending volgen?

Zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u per e-mail een trackinglink op het e-mailadres waarmee u zich bij ons heeft geregistreerd. Controleer ook eerst uw spammap voordat u contact opneemt met ons team.


6) Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Als u uw bestelling wilt annuleren, stuur ons dan een e-mail naar service(at)vansprint(punt)nl.
Gebruik als onderwerp: “Annulering – [uw bestelnummer]
Wij zorgen er zo snel mogelijk voor dat uw bestelling wordt geannuleerd.


7) Levering duurt te lang

Neem contact op met ons serviceteam via e-mail naar service(at)vansprint(punt)nl.
Gebruik als onderwerp: “Leveringsvertraging – [uw bestelnummer]
Een annulering vanwege een langere levertijd is niet altijd nodig – wij kijken graag of we de verzending voor u kunnen versnellen of u alternatieve opties kunnen aanbieden.


Na bestelling ontvangst


1) Mijn fiets is beschadigd aangekomen

Het spijt ons dat de levering niet naar wens is verlopen.
Als uw bestelling tijdens het transport beschadigd is geraakt, meld de transportschade dan binnen twee dagen na ontvangst via e-mail naar service(at)vansprint(punt)nl.
Gebruik als onderwerp: “Transportschade – [uw bestelnummer]
Geef een korte beschrijving van de schade en voeg eventueel foto’s toe.
Ons team neemt zo snel mogelijk contact met u op om samen een oplossing te vinden.

Let op: transportschades die na de termijn van twee dagen worden gemeld, kunnen helaas niet meer in behandeling worden genomen.


2) Mijn fiets heeft andere onderdelen dan op de foto op de website?

Vanwege wereldwijde knelpunten in de levering kunnen afzonderlijke componenten van onze producten door de fabrikant worden aangepast om de beschikbaarheid te garanderen. Bovendien zijn minimale kleurafwijkingen als gevolg van de weergave mogelijk. VanSprint heeft hierop geen invloed. Een omruiling of een prijsverlaging is daarom niet mogelijk.


3) Waar kan ik terecht als ik service of onderhoud nodig heb?

Onderhoud kan bij iedere fietsenmaker worden uitgevoerd.


4) Garantie en garantieclaims

Meld alle garantie- en aanspraken uitsluitend via e-mail naar service(at)vansprint(punt)nl.
Gebruik als onderwerp: “Garantieclaim – [uw bestelnummer]
Ons team behandelt uw verzoek zo snel mogelijk.

Houd er rekening mee dat de verwerkingstijd, vooral in de zomermaanden, langer kan zijn.

Wij verzoeken u per geval slechts één aanvraag te sturen, zodat wij alle klantverzoeken zo efficiënt mogelijk kunnen afhandelen.
Beloofd: wij zorgen betrouwbaar voor uw verzoek.


5) Hoe kan ik een artikel retourneren?

Na ontvangst van uw bestelling heeft u 14 dagen de tijd om het artikel te retourneren.
Stuur hiervoor een e-mail naar service(at)vansprint(punt)nl en gebruik als onderwerp: “Retournering – [uw bestelnummer]

Wij verzoeken u ook onze retourvoorwaarden in acht te nemen..






Mocht u toch nog vragen hebben, neem dan gerust contact op met ons team van service(at)vansprint(punt)nl.