FAQ


1) Hoe weet ik welke maat fiets ik moet kopen?

a. De maat is afhankelijk van het type fiets en ook van uw eigen lengte. Voor mountainbikes moet u bijvoorbeeld een kleinere framemaat kopen dan voor een racefiets. Bekijk onze maattabel voor fietsen om te zien welke maat fiets geschikt is voor u. Komt u er nog steeds niet uit of wilt u de framemaat van een fiets weten? Neem dan gerust contact met ons op.


2) Hoe kan ik een proefrit boeken?

a. We bieden kosteloos en geheel vrijblijvend testritten aan huis aan. U kunt een proefrit voor een elektrische fiets aanvragen door het formulier in te vullen of door een email te sturen naar service@vansprint.nl met als onderwerp "Proefrit". Vermeld ook voor welk product u dit wilt aanvragen en uw adres en we nemen z.s.m. contact met u op.


3) Kan ik bij jullie een elektrische fiets op afbetaling kopen?

a. Ja. We hebben meerdere mogelijkheden om een elektrische fiets op afbetaling te kopen.


4) Kan ik bij jullie een elektrische fiets via FiscFree/Nationale Fietsprojecten (NFP) kopen?

a. Ja. Dit is mogelijk. U kunt het formulier bij Fiscfree invullen. Wij ontvangen dan de bestelling van Fiscfree en zullen deze verwerken zoals ieder andere bestelling. Levering is afhankelijk van de voorraad op het moment van bestellen van de gekozen elektrische fiets.


5) Hoeveel kost de verzending?

a. Fietsen worden gratis verzonden. Voor losse pakketten tot €500 brengen we €9,99 in rekening.


6) Hoe wordt de fiets verzonden? Krijg ik een bouwpakket thuis?

a. Alle fietsen worden voor 95% afgemonteerd geleverd. Er moet alleen nog de voorwiel erop gezet worden met een snelspanner. Mocht u toch een monteur nodig hebben om de fiets in elkaar te zetten neemt u dan contact met ons op.


7) Waar kan ik terecht als ik service of onderhoud nodig heb?

a. In heel Nederland en België bieden wij een mobiele service aan in samenwerking met getbikeservice.com en fietsned.nl. Hierbij kan er direct bij u thuis onderhoud of een reparatie aan de fiets worden uitgevoerd. De monteur maakt een beoordeling of het een garantiegeval betreft of niet. Wanneer het een garantiegeval betreft wordt de factuur bij ons in rekening gebracht en is het voor u verder kosteloos.


8) Ik heb een vraag over een product, met wie moet ik contact opnemen?

a. Wij hebben e bike experts voor u klaarstaan via e-mail (service@vansprint.nl) of telefoon: 85 000 3179. Bezoek de "Neem contact met ons op" pagina voor meer informatie.


9) Werken jullie samen met een leasepartner?

a. Ja we werken samen met fiscfree/nationale fietsprojecten (NFP). Lees hier meer over het leasen van een elektrische fiets.


10) Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

a. Wij versturen fietsen/accessoires die op voorraad zijn dezelfde dag nog en u kunt deze binnen twee werkdagen verwachten. Als uw fiets/accessoire niet op voorraad is op het moment van bestellen, houd er dan rekening mee dat het 2-3 weken kan duren voordat u uw bestelling ontvangt.


11) Hoe annuleer ik mijn bestelling?

a. Stuur simpelweg een mail naar service@vansprint.nl met als onderwerp "Bestelling annuleren" of bel ons op 85 000 3179 en wij zorgen ervoor dat het in orde komt. Als uw bestelling al verzonden is, ontvangt u een retourlabel om uw bestelling gratis terug te sturen. U ontvangt uw geld binnen 2-3 werkdagen terug.


12) Hoe retourneer ik een artikel?

a. Na ontvangst van uw bestelling heeft u 14 dagen de tijd om deze zonder opgaaf van redenen kosteloos te retourneren. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. Om een retour aan te vragen stuurt u simpelweg een e-mail naar service@vansprint.nl en wij zorgen voor de rest!


13) Hoe kan ik als bedrijf BTW-vrij bestellen?

a. U hoeft zich alleen maar als bedrijf te registreren en uw BTW-gegevens in te voeren. Na verificatie van uw BTW-gegevens kunt u belastingvrij bestellen.


14) Hoe dien ik een klacht in?

a. U bent ontevreden over een product dat u heeft ontvangen of met onze dienstverlening daarbij? Dat vinden we jammer om te horen en daar willen we graag van op de hoogte worden gebracht zodat we dit in de toekomst beter kunnen doen. Om ons hiervan op de hoogte te brengen stuurt u simpelweg een email naar service@vansprint.nl met het onderwerp “Klacht”. We zullen dan zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 24 uur, inhoudelijk reageren. U kriigt ook een ontvangstbevestiging van ons.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie van het Europese Online Dispute Resolution (ODR) platform.